Conform art. 29 alin. (2), art. 33 alin. (2) şi art. 36 alin. (5) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, o societate-mamă trebuie să întocmească atât situaţii financiare anuale pentru propria activitate, cât şi situaţii financiare anuale consolidate.
Situaţiile financiare anuale consolidate constituie un tot unitar şi se întocmesc în termen de 8 luni de la încheierea exerciţiului financiar al societăţii-mamă.
Acestea cuprind:
• bilanţul consolidate
• contul de profit şi pierdere consolidate
• informaţii referitoare la activitatea grupului, potrivit reglementărilor contabile aplicabile, şi note explicative la situaţiile financiare anuale consolidate.
Pe langa acestea , situaţiile financiare anuale consolidate sunt însoţite de:
• raportul consolidat al administratorilor
• raportul de audit şi
• de o declaraţie scrisă a persoanelor prevăzute de legea contabilităţii.
Consiliul de administraţie, respectiv directoratul societăţii-mamă, definită astfel de reglementările contabile aplicabile, este obligat ca în termen de 15 zile de la data aprobării acestora să depună la unităţile teritoriale ale MFP situaţiile financiare anuale consolidate.
Cadrul de raportare
Societatile care au obligaţia să întocmească situaţii financiare anuale consolidate pot întocmi aceste situaţii:
• fie potrivit Reglementărilor contabile conforme cu Directiva a VII-a a Comunităţilor Economice Europene,
• fie în baza Standardelor Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS), după caz.